Een website is een essentiële bedrijfstool – en elk bedrijf gebruikt zijn site anders. Sommigen gebruiken het om directe inkomsten te genereren via e-commerce, terwijl anderen het gebruiken om leads, telefoontjes of fysieke locatiebezoeken te genereren. Er is één ding dat elk bedrijf met zijn website wil bereiken: het gebruiken om meer groei te creëren.
Er zijn verschillende manieren om uw leads, omzet en omzet te verhogen zonder te investeren in een volledig herontwerp en opnieuw opbouwen. Hier zijn 10 hacks die u zou moeten proberen – hoewel eenvoudig, ze kunnen uw bedrijf mogelijk aanzienlijk helpen groeien.
1. Voer een conversie-audit uit.
Weet u zeker dat uw website is ontworpen om verkeer te converteren? De waarheid is dat veel webdesignbedrijven geweldig zijn in het maken van aantrekkelijke websites, maar ze zijn geen experts in conversieratio’s. Het uitvoeren van een volledige conversie-audit is de kleine contante kosten zeker waard.
Als u problemen kunt identificeren en wijzigingen kunt aanbrengen om ze te corrigeren voordat u marketingcampagnes start, vermindert dit verspilde advertentie-uitgaven en krijgt u een sterkere basis om mee te beginnen. U zult altijd gesplitst moeten testen en optimaliseren – te beginnen met een sterke basis dat u zal helpen die gewenste conversie-aantallen sneller te bereiken.
2. Gebruik oproep volgen.
Als u meerdere verkeersbronnen gebruikt om telefoontjes te genereren, is het een goed idee om elke bron naar speciale bestemmingspagina’s met unieke telefoonnummers te sturen. Door call-tracking te gebruiken, kunt u bepalen welke bronnen de meeste telefoontjes hebben opgeleverd – en omdat uw call-trackingnummers direct naar uw hoofdtelefoonnummer leiden, is er geen storing in de manier waarop uw telefoonleidingen worden afgehandeld. De meeste oproepvolgservices registreren alle oproepen, wat geweldig is om te bepalen of de leadkwaliteit of uw verkooppersoneel moet worden aangepakt.
3. Bepaal waar bezoekers naar toe scrollen en klikken.
Als u weet waar uw websitebezoekers zijn en niet op klikken, kunt u uw aanbiedingen verplaatsen van dode zones naar gebieden die klikken aantrekken. Een warmtekaarthulpmiddel, zoals Conicta, laat u niet alleen zien waar de klikken plaatsvinden, maar ook welke verkeers- / verwijzingsbron ze produceert. Deze tool laat ook zien hoe ver uw bezoekers naar beneden scrollen.
Hiermee kunt u meerdere call-to-action-locaties testen en zeker weten welke worden bekeken en geklikt. U kunt niet zomaar een paar aanbiedingen op uw website plaatsen en achterover leunen, ervan uitgaande dat de conversies gewoon binnenstromen. Inzicht in waar uw bezoekers kijken en waar ze klikken, geeft u sterke gegevens die kunnen worden gebruikt om echt meer verkeer te converteren.
4. Analyseer uw Google Analytics-gegevens.
Als u weet welke verkeersbronnen geen conversies produceren en wat uw verkeer doet vóór het converteren, kunt u belangrijke wijzigingen aanbrengen. Stel je voor dat je kon vaststellen dat het grootste deel van je social media-verkeer niet is geconverteerd? U kunt vervolgens uw budget voor sociale media toewijzen aan de kanalen die wel resultaten opleverden.
Wanneer u uw Google Analytics-gegevens volledig begrijpt, kunt u slecht presterende verkeersbronnen elimineren en de marketinginspanningen opschalen die het hoogste percentage conversies genereren.
5. Installeer livechat.
Veel ondernemers gaan ervan uit dat livechat alleen goed is voor websites die proberen e-commerce-verkopen te genereren. Zeker, het beantwoorden van vragen voorafgaand aan aankoop kan de verkoop helpen redden en chatoperators kunnen consumenten naar de verkoop duwen – maar elke website kan profiteren van deze eenvoudige tool.
Denk aan een restaurant dat probeert reserveringen en fysieke locatiebezoeken te genereren. Livechat kan helpen die reserveringen te vergemakkelijken en kan helpen met kleine dingen zoals verduidelijking van aanwijzingen. Het merendeel van de chatservices kan worden geïntegreerd met mobiele telefoons, dus zelfs in een bedrijf zoals een restaurant kan een medewerker de livechat volgen. Dit is een goedkope optie die merkbare resultaten kan opleveren.
6. Gebruik een exit-pop-upaanbieding.
Het genereren van verkeer naar uw website is niet goedkoop. Zelfs als u geen pay-per-click verkeer genereert en voor elke bezoeker afzonderlijk betaalt, geeft de tijd en moeite die SEO en social media marketing vereisen in wezen een geldwaarde aan elke persoon die op uw website terechtkomt.
De meeste bezoekers die vertrekken, zullen nooit meer terugkomen, dus waarom niet elke beschikbare optie gebruiken om te proberen ze te converteren? Pop-up exit-aanbiedingen doen geweldig werk bij het verhogen van conversiepercentages. Zelfs de minste conversieverhogingen moeten worden toegejuicht. Na verloop van tijd kan deze exit-opname uw algehele rendement op investering aanzienlijk verbeteren.
7. Neem getuigenissen en vertrouwenssignalen op.
Als uw websitebezoekers uw bedrijf vertrouwen, zullen ze eerder aankopen doen en hun informatie indienen. Het opnemen van getuigenissen van klanten of opmerkelijke industriële partners is een geweldige manier om vertrouwen op te bouwen. Het presenteren van prijzen, erkenning of accreditaties zoals het Better Business Bureau helpt ook om uw bezoekers zich comfortabel te laten voelen om zaken met u te doen.
Wat je ook doet, neem geen valse getuigenissen op. Ze kunnen op 1,5 km afstand worden gezien en zullen uw potentiële klant onmiddellijk uw merk wantrouwen.
8. Wijzigingen in de testbestemmingspagina.
Soms leiden de kleinste wijzigingen tot de grootste conversiewinsten. Er zijn verschillende eenvoudig te gebruiken tools zoals bij Conicta waarmee u meerdere versies van bestemmingspagina’s kunt maken met kleine verschillen om te bepalen welke opties beter converteren.
U kunt dit doen met heel weinig kennis of ervaring op het gebied van codering en ontwikkeling. Iets eenvoudigs zoals het veranderen van de kleur van uw actieknop of het veranderen van de tekst van “Verzenden” naar “Directe toegang” kan schokkende verbeteringen opleveren.
9. Schakel over naar eenvoudige platte lettertypen.
Als u enkele van de bestemmingspagina’s bekijkt die dagelijks duizenden leads genereren, zult u merken dat ze allemaal heel eenvoudig zijn als het gaat om het lettertype dat ze gebruiken. Bekijk deze bestemmingspagina van Adobe en u zult zien hoe eenvoudig de lettertypen zijn.
Het bedrijf geeft een fortuin uit aan betaalde zoekadvertenties – als die stijl niet zou werken, zou het deze niet gebruiken. Een andere reden waarom u eenvoudige lettertypen moet gebruiken, is omdat ze mooi worden weergegeven op alle apparaten – desktop, tablet en mobiel.
10. Bezorg uw bericht met een uitlegvideo.
Soms moet u de aandacht van uw bezoeker op een andere manier trekken. Consumenten kunnen immuun worden voor bepaalde aanbiedingen, dus je moet slimme manieren introduceren om echt hun aandacht te trekken. Door een verklarende video op uw website of bestemmingspagina te gebruiken om uw product of dienst te beschrijven, kan uw conversie-nummer echt door het dak schieten.
Een succesvolle uitlegvideo zal de kijker boeien, vermaken en opleiden – als je deze route gaat volgen, zorg dan dat je een video van hoge kwaliteit hebt gemaakt. Als het slecht wordt geproduceerd, ga je je bezoekers wegduwen. Zorg ervoor dat de kwaliteit een directe weerspiegeling is van uw merk.