Google Ads introduceert twee nieuwe manieren om uw doelgroepen te bereiken in Google Zoeken.
In de komende weken lanceert Google Ads affiniteitsdoelgroepen en seizoensgebonden evenementensegmenten voor in-market-doelgroepen. Hier volgt meer over elk van deze targetingopties.
Affiniteitsdoelgroepen
Targeting door ‘affiniteitsdoelgroepen’ helpt adverteerders de bekendheid te vergroten en aandacht te wekken bij degenen die al een sterke interesse in een bepaald onderwerp hebben getoond.
“Stel dat u kampeerspullen verkoopt. Om fervente kampeerders te bereiken, kunt u een affiniteitspubliek zoals “Outdoor Enthusiast” koppelen aan generieke campingzoekwoorden. Door deze extra doelgroeplaag toe te voegen, kunt u mensen bereiken die niet alleen op zoek zijn naar campingproducten, maar ook gepassioneerd zijn door het buitenleven. ”
Volgens Google gebruikte Volkswagen onlangs affiniteitsdoelgroepen om een conversie van 250% te realiseren in vergelijking met zijn niet-publiek verkeer.
Seizoengebonden evenementensegmenten voor in-market-doelgroepen
Op tijd voor het vakantieseizoen introduceert Google Ads nieuwe seizoensgebonden evenementensegmenten voor in-market-doelgroepen op Zoeken en YouTube.
Google geeft een voorbeeld van hoe deze nieuwe targetingmethode kan worden gebruikt om mensen te bereiken met tijdige aanbiedingen:
“Toyota gebruikte bijvoorbeeld de segmenten Black Friday en Christmas om zich te concentreren op shoppers die actief op zoek waren naar hun volgende auto. Door het gebruik van deze segmenten zag het merk een 67% hogere conversie en een 34% lagere kosten per conversie. “
Deze nieuwe doelgroepen zijn de komende weken beschikbaar in de gebruikersinterface van Google Ads.
Wenst u uw advertenties optimaal in te stellen voor meer conversie? Vraag vrijblijvend een analyse aan!